Scripts enity3d walk js

Scripts enity3d walk js

Js script s enity 3d for walks

#e03e2d;">using UnityEngine;

#e03e2d;">using System.Collectg System.Collections;

#e03e2d;">// Этот скрипт на движение персонажа через контроллер

#e03e2d;">// and sideways based on the arrow keys.

#e03e2d;">// It also jumps when pressing space.

#e03e2d;">// Make sure to attach a character controller to the same game object.

#e03e2d;">// It is recommended that you make only one call to Move or SimpleMove per frame.

#e03e2d;">public class ExampleClass: MonoBehaviour

#e03e2d;">{

#e03e2d;">CharacterController characterController;

#e03e2d;">public float speed = 7.0f;

#e03e2d;">public float jumpSpeed = 8.0f;

#e03e2d;">public float gravity = 25.0f;

#e03e2d;">private Vector3 moveDirection = Vector3.zero;

#e03e2d;">void Start()

#e03e2d;">{

#e03e2d;">characterController = GetComponent<CharacterController>();

#e03e2d;">}

#e03e2d;">void Update()

#e03e2d;">{

#e03e2d;">if (characterController.isGrounded)

#e03e2d;">{

#e03e2d;">// We are grounded, so recalculate

#e03e2d;">// направление перемещения непосредственно от оси

#e03e2d;">moveDirection = new Vector3(Input.GetAxis(«Horizontal»), 0.0f, Input.GetAxis(«Vertical»));

#e03e2d;">moveDirection *= speed;

#e03e2d;">if (Input.GetButton(«Jump»))

#e03e2d;">{

#e03e2d;">moveDirection.y = jumpSpeed;

#e03e2d;">}

#e03e2d;">}

#e03e2d;">// Активация гравитации. Гравитация умножается на deltaTime дважды (один раз здесь и один раз ниже)

#e03e2d;">// when the moveDirection is multiplied by deltaTime). This is because gravity should be applied

#e03e2d;">// as an acceleration (ms^-2)

#e03e2d;">moveDirection.y -= gravity * Time.deltaTime;

#e03e2d;">// Move the controller

#e03e2d;">characterController.Move(moveDirection * Time.deltaTime);

#e03e2d;">}

#e03e2d;">}

18:30
202
0
ARTZINE ARTZINE 2 года назад #

С этим кодом, персонаж может ходить

Используя этот сайт, вы соглашаетесь с тем, что мы используем файлы cookie.